neděle 17. dubna 2016

O tom, jak jsem se dostala k politice a o tom, jaký blog chci psát

Z divadla na radnici

Ještě nedávno jsem byla šéfkou divadla, regionální stagiony jménem DIOD (divadlo otevřených dveří) v Jihlavě, ale v září 2015 jsem opratě předala kolegovi a vrhla se na mateřskou. DIOD je mou srdeční záležitostí, je to úžasný prostor ve středu Jihlavy, kde je možné díky variabilitě sálu téměř cokoli, což se odráží v programu. Projekt jsem pomáhala rozjet v roce 2011, a to od stavebních příprav přes dramaturgii a marketing až po starost o brigádníky. Nyní si užívám, jak to pěkně šlape, a místo do práce tam chodím odreagovat se, ať už na činohru, koncerty či taneční představení. Jsem přesvědčená, že DIOD je bezesporu jedna z nejlepších věcí, která se Jihlavě v posledních letech stala! Dívejte: www.diod.cz

Protože mi nikdy nebylo jedno, co se kolem mě děje, a asi i díky mému působení v DIODu, jsem se dostala v roce 2014 na první místo na kandidátce hnutí Forum Jihlava. Zprvu jsem strašně nechtěla. Ani do politiky, ani na kandidátku, ani slyšet o tom, že je tu ta možnost. Tu možnost jsem ale postupně začala brát trochu jako odpovědnost za místo, kde žiji, takže jsem si sama pro sebe čím dál tím hůře odpovídala na otázku, proč do toho nejít. Nakonec jsem chtě-nechtě musela uznat, že zkusit se má všechno a že je to lepší, než jen nadávat na ty nahoře (to mě totiž dmýchalo odjakživa, a to jsem na politiku ani nepomyslela). Navíc se mi zalíbila možnost prosazovat pomalu, ale jistě kulturní politiku jako nástroj rozvoje města, což mnoho českých měst zatím nedělá, Jihlava to taky nedělá, je to stále pole neorané a přitom dost úrodné. 

Program Fóra Jihlavany zaujal, takže jsem se tedy najednou ocitla v roli radní, zastupitelky, členky několika komisí. Můj profesní životopis můžete najít třeba zde. Popravdě jsem se nestačila ani leknout a už jsem se topila v materiálech do zastupitelstva, v komunikaci s (často dost podivnými) novináři, ve světě, kde se musíte domluvit s lidmi, se kterými byste se normálně nestýkali, protože nejsou vaše krevní skupina. Ve světě vodovodů a kanalizací, sportu, dopravy, rozvoje města a územních plánů, což jsou všechno témata zajímavá, ale pro mě naprosto neznámá. Plav! 

Nechci prudit
I když dáma "prudit" neříká, tak já si to neodpustím, protože mám to slovo ráda a lepší synonymum hledám těžko.

Nechci se tu do nikoho navážet, nechci urážet kolegy (ani ty nekolegiální), nechci se tu nepěkně dohadovat. Za ten rok a půl, co jsem na radnici, jsem se toho strašně moc naučila a i když se občas naštvu, tak je to pro mě obrovská zkušenost, o kterou se prostě chci podělit. Zjistila jsem totiž, že se mě spousta mých kamarádů a známých ptá, co a jak je, že je politika v našem městě ve výsledku zajímá (a ne že ne) a že mě baví o tom mluvit. 

Chci tedy psát články o aktuálních tématech, která řešíme, a o tom, jak se na to dívám já. A také chci občas napsat co a jak funguje, protože na to se mě lidi ptají nejčastěji. Rozhodně se ale nepovažuji za profíka, naopak! Budu ráda diskutovat, ráda se nechám poučit, ráda vyslechnu názory ostatních, ale prosím o základní slušnost a korektnost. Prostě, nepruďme tu!

Forum Jihlava, které na radnici zastupuji, můžete najít na webu nebo na facebooku, budeme rádi za sledování. 

Držte mi palce, ať dodržím své předsevzetí sem každý týden hodit jeden článek, těšte se na první text o kultuře a politice (ve středu 20. 4. 2016) a klidně mi hned napište, co by vás z Jihlavského zákulisí zajímalo! 




Žádné komentáře:

Okomentovat